Liberális Klub

Friss topikok

Utolsó kommentek

a homofóbia, az idióták erkölcse..

2010.07.05. 12:27 | amurihal | Szólj hozzá!

Címkék: homoszexualitás demokrácia roma cigány jogvédelem képmutatás

 

Tegnap este a gépem előtt ülve, unottan olvasgattam a bejegyzéseket, amikor a facebookon a Vállald Magad Egyesület egyik tagjának a linkjét olvastam. A Művész moziban volt a hivatalos megnyitója a Pride Fesztiválnak, ahol filmvetítéssel kezdték az egy hétig tartó rendezvénysorozatot. A jó pogááár lumpen erő napközben az orbáni nemzeti egység rendőrségét kóstolgatta, estére felemelkedett nemzeti hangulatban elmentek művelődni. Kisebb atrocitások, rendőri beavatkozás lett a vége és egy rendvédelmezői jó tanács: vegyék le a szivárvány zászlót a mozi homlokzatáról, mert azzal csak provokálják és irritálják a szélsőjobbos értelmes polgártársainkat.
Ma Magyarországon ez a zászló nemkívánatos

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Éjjel az inger és türelemküszöböm alacsonyabb és hirtelen eszembe jutott a tavalyi Pride után homoverés, amit nemzetünk derék ifjai követtek el. Kétgyerekes családanyaként, egy abszolút konzervatív felállású családban, ahol apa vezet és kocsit hajt, anya SZMK-s és rohangál gyerekkel az edzésre, valahogy elkerül annak az érzése, hogy gyűlölnöm kéne a más nemi identitással rendelkező embereket.  Tehát, ha valakit azért vernek meg, mert kék zoknit hord, azt ugyanolyan felháborítónak tartom, mintha azért, mert az azonos neműekhez vonzódik. Igaz, nem szoktam megállni, hogy pletykáljak a körülöttem élőkről, nem csámcsogok más magánügyén. Sőt, a legnagyobb értéknek azt tartom, hogy bárki elmondhatja problémáját, tudhatja, soha senkinek nem adom ki a titkait. Mert tiszteletben tartom más privátszféráját, és ha abba beenged, megtiszteltetésnek veszem, nem lehetőségnek, hogy bányásszak benne.
 
Nem vagyok híve a hatalmas és látványos mozgalmaknak sem, amit nap, mint nap látok a facebookon, az ezredik antifasiszta szervezetet,a „gyurcsány-mentő” mozgalmakat, vagy a „zorbán” ellen demonstrálókat. Mindenről meg van a magam véleménye, amit akár egyedül is felvállalok.
 
Szóval ott tartottam, hogy olvastam a hírt és eszembe jutottak a tavalyi események. Valahogy úgy éreztem, nekem, heterónak szolidárisnak kell lenni, még most az elején és hirtelen felbuzdulva az ötlettől, megalapítottam az ehhez kapcsolódó eseményt. Mivel ismerőseim között sok olyan ember van, aki maga is nagy jogvédő, gondoltam el tudunk valamit indítani. Barátnőmmel együtt összesen 4!-en tobzódtunk a csoportban, amit aztán úgy gondoltam, a létszámát látva, hogy inkább törlök, mivel ez nem túl jó reklám az ügy mellett.
Elgondolkoztam az elmúlt év politikáján, ahol a zászlón a mindenki egyenlő politika állt. Hányan profitáltak ebből a kérdésből, szakértők, politikusok… csak pont azok nem, akik érintettek voltak a kérdésben. Eszembe jut kedves barátom Peti is, aki a szegedi cserépsorról küzdött a romákért, számítógép és internetprogrammal. Még a balliberális kormány volt hatalmon, amikor megismertem őt és teljesen jóindulatúan javasoltam, írjon levelet ismert liberális politikusoknak, romaügyben sztárolt embereknek, hogy segítsenek legalább roncs gépeket gyűjteni (a szegedi mentor program egyébként sikeres volt, de Peti max egy apeh ellenőrzést kapott vályogházára. Amikor a program elkezdett futni, hirtelen előkerültek a romajogvédők és végül learatták annak sikerét. Peti most is állást keres.. ígérgetések, semmi több) Szóval Péter sehonnan nem kapott választ. Tavaly nyáron aktívabban vetettem magam bele a politikába, ismét úgy gondoltam, lehet segíteni ebben a kérdésben, hisz annyi szöveget hallottunk, de semmi értékelhető program nem indult el és Péteréké működött, bevált. Ismét a teljes elutasítás és pár felesleges kör, mint a betanított állatokat kezelték Péterék mozgalmát, ami egyszerűbb feladatokra felhasználható, mint csicsó (aki roma, érti ezt a kifejezést)
Összegezve, ha nem gondolnám, nem illik ilyent leírni, az összes jogvédő és emberjogi harcod, kevés kivétellel, bek**hatja. Kirakat jogvédők, kirakat pártok, kirakat eszmék. Nektek meg, akik melegek, romák, értelmi fogyatékosok, vakok, süketek azt javaslom, ne reménykedjetek abban, hogy bárki is segít majd nektek.  Ma nem kifizetődő a kisebbséggel, hátrányos helyzetűekkel foglalkozni. Egyébként ezt halkan meg is súgta nekem valaki, amikor bosszankodtam, hogy nem tudunk haladni a szegedi programmal.
Akik meg nem melegek, nem süketek, nem vakok, nem romák, azok örüljenek annak, hogy eddig semmi olyan nem derült ki róluk, ami miatt mások a többség szemében. De ha egyszer mégis…. akkor könyveljék el, nem kifizetődő az ö érdeküket védeni.

 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://liberalisklub.blog.hu/api/trackback/id/tr12130658

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az elrejtett zászló 2010.07.05. 16:54:47

Pár éve még ott tartottunk, hogy az LMBT közösség tagjainak jogai kezdik megközelíteni a heteró többségét, a fesztivál egy pedig vidám színfoltja volt Budapestnek, amelynek a megnyitóján a kormányzat is rendszeresen képviseltette magát (pl. egy ilyen m...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása