Liberális Klub

Friss topikok

Utolsó kommentek

Demokrata nem fél

2010.06.30. 02:01 | amurihal | Szólj hozzá!

Címkék: demokrácia szólásszabadság

 "Az alkotmány erőssége az állampolgárok elkötelezettségében áll, hogy megvédjék. Az alkotmányos jogok csak akkor vannak biztonságban, ha minden egyes állampolgár kötelességének érzi, hogy kivegye részét ebben a védelemben." Albert Einstein


 

 
A demokrata nem fél.. hányszor csépeltük már el ezt az idézetet, pont félelmünket palástolva. Mint amikor kisgyermek bújik a paplan alá és mormolja, nem félek, nem félek, nem félek…
Most 2010-ben nehéz azt elképzelni, hogy a véleményünk bajt okozhat. Hogy félni kell Gondolatrendőrségtől, nehéz elképzelni, hogy bárki megszabhatja világnézetünk, vallási hovatartozásunk, elképzelésünket a világról. Szerintem ez így helyes. A félelem körbefonja az embert és rabbá teszi.
Nem szeretek félni, olyan kiszolgáltatott állapot. Nem akarok félni, mert egyik fontos értékem a szabadság. Nem vagyok hajlandó félni, mert hiszek a demokráciában és a jogállamban, mert demokrata vagyok.
Szeretném, ha senki nem félne. Szeretném, ha nem tenné magát rabbá. Szeretném, ha mindenki elhinné jogállam és demokrácia van. Ha nem hiszünk ebben, akkor rabbá válunk.
Demokrata vagyok. Liberális vagyok. Szabad vagyok.
Azt mondják, szeretnék tudni a nevem. Nem félek ettől, mert a demokráciában vélemény és gondolati szabadság van.
Azt mondják mások, most félnem kell, mert nincs demokrácia és nincs vélemény és gondolati szabadság. Én nem szeretnék félni.
Nem vagyok hajlandó félni, nem vagyok hajlandó beállni a rettegők táborába. Hiszem, hogy az egykor kivívott szabadság ma is él és léte csak attól függ, hogy mennyire tápláljuk. Etessük friss gondolatokkal, kritikákkal, véleményünk elmondásával. Gondolkodjunk és beszéljünk szabadon. csak egyet ne tegyünk.. ne féljünk.. mert a félelem rabbá tesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://liberalisklub.blog.hu/api/trackback/id/tr872119913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása