Liberális Klub

Friss topikok

Utolsó kommentek

Mitől élhető egy ország?

2010.06.30. 01:22 | amurihal | Szólj hozzá!

Címkék: magyarország társadalom demokrácia szolidaritás

Mitől élhető egy ország? Barátnőm kislánya remek hokis, úgy néz ki Svédországba mehet. Ott fog iskolába járni, ingyen felszerelést kap, ingyen van az iskolában az étkezés, már nincs tankönyv, a gyerekek laptopot kapnak a tananyaggal, svédasztal gyümölcs és zöldségtengerrel.. ehet amennyit akar. Milyen jó, gondoltam irigykedve kicsit.

 

Eisenstadtban nézelődtünk, a zebránál még fényképeztük Liszt nevét német írással az utcatáblán.. körülöttünk tisztaság. Közjáték: az autós megállt, hosszasan kellett neki integetnünk, menjen, mi még nem akarunk átmenni. Milyen jó, gondoltam irigykedve kicsit.

Le Pen erősen megindult a francia választásokon, a jobb és a baloldal összefogott. Milyen jó, gondoltam irigykedve kicsit
 

Persze, milyen jó. Bár mindenhol vannak gondok. Amerikában ha baj van összefog a nemzet, közben tinédzserek lövik le társaikat az iskolában, miközben a fegyvertartás ellen lobbiznak a civil szervezetek. A 80-as években tanulócserén voltunk Bécsben, a kísérőnk szégyenkezve válaszolt, milyen párt rövidítését olvassuk a képviselői széken. A szélsőjobb bejutot

Munkába menet a kocsi ajtajából kiveszek aprót, két adagot, mert meg vannak a hajléktalanaim, akiknek adok, beszélgetünk. Most már szólok Lacinak, három adag kell, mert a 7-es busznál is üldögél egy galambősz bácsi, aki leszegett fejjel nyújtja kis műanyag poharát. Ha Csanáddal megyek, akkor ő adja a pénzt, ha azt hiszi elfelejtettem, kis arcán látom, vár valamire. Köszönöm úrfi-mondja kedvenc hajléktalanom fiamnak, aki néha újságot olvas, törött szemüvege mögül és lassan mindenki hajléktalanja lesz, mert évek óta ül ott és meg vannak törzsadakozói. Próbáltam őt szállóba csábítani, de hajthatatlan. Meséltem Lacinak, aki csak annyit mondott: hát nincs neki más, csak a szabadsága. Mikor meleg ételt vittem, a kifőzde fiatal kis eladója külön megforrósította, esett a hideg eső, Ő (A Hajléktalan) rám nézett és azt mondta: adna nekem cigit és pár forintot? Én kicsit mérges lettem, hisz inkább én nem vettem meg valamit otthonra. Meséltem itthon Lacinak, aki azt mondta: Neki ez a fontos, nem ítélkezhetsz felette, mert nem vagy abban a helyzetben

 Bementem a fiamért a suliba, egy kis osztálytársa nevelőszülőnél van. Édesapja meghalt, anyja nem tudni hol van, a rokonok örültek, hogy megszabadultak tőle. Röppent és ugrott a férfi nyakába, szia apa...

Mitől élhető egy ország?

A bejegyzés trackback címe:

https://liberalisklub.blog.hu/api/trackback/id/tr652119888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása